F.o.m. 2018.12.03 ska kunder anslutna till kommunens fibernät (Privatkunder) kunna beställa tjänster via portalen ‘zMarket’

På zMarket hittar du alla nu tillgängliga tjänsteleverantörer – Enl. uppgift från Zitius kommer även tjänster från Telia, ComHem och Telenor att finnas tillgängliga i tjänsteportalen.

zMarket_Logga
http://www.overkalix.zmarket.se
(NOTERA ! – Du kan beställa tjänster f.o.m. 2018.12.03)

Överflytt av befintliga kunder
Under oktober/november pågår det tekniska arbetet med övergången till Zitius. Arbetet berör leverans av bredband till din fastighet. Under tiden för arbetet kan det förekomma vissa störningar i form av korta avbrott. Ditt nuvarande abbonemang kommer i övrigt att fungera som vanligt.

Om dina tjänster inte fungerar som de ska efter ett avbrott kan du behöva starta om din mediaomvandlare. Du bryter strömmen, genom att dra ur strömsladden, väntar fem till tio minuter, och kopplar sedan på strömmen igen. Om detta inte löser problemet gör du en felanmälan till din tjänsteleverantör.

Om du har fiberanslutning sedan tidigare, men inte köpt någon tjänst den vägen, så har du också tillgång till zMarket f.o.m. 2018.12.03 via länken ovan.

Köp tjänster direkt via ditt bredbandsuttag! Guide i .pdf format –> zmarket_guide.pdf

Nya Anslutningar
Under övergångsperioden (22 oktober till 3 december) kommer vi inte att kunna hantera / ansluta nya kunder till fibernätet.

Mera information
Har du övriga frågor är du välkommen att höra av dig till oss på Överkalix Kommun:
Ingemar Hansson – Bredbandssamordnare – 070-1062484 – ingemar.hansson[a]overkalix.se
Göran Larsson – IT-Chef – 070-6327883 – goran.larsson[a]overkalix.se
(Byt ut [a] mot ett @ i våra e-post adresser)

Ny KO – Ny Tjänsteportal och nya tjänster