process_punkt7

Nätet är nu driftssatt och klart! – Kunderna kan nu beställa tjänster via kundportalen https://zmarket.se

zmarket_logo
Tjänstepportal http://zmarket.se

I tjänsteportalen presenteras alla tillgängliga tjänsteleverantörer och tjänster. F.o.m. 3/10-2018 kan även Telia, Telenor & ComHem leverera tjänster i bredbandsnätet.

Köp tjänster direkt!
Du kan nu även köpa dina bredbandstjänster genom att koppla in din dator till bredbandsuttaget (Mediakonverteraren)

Följ instruktionen i köpguiden –> Köpguide.pdf (.pdf fil)

Fel på bredbandstjänst
Aktiv kund kontaktar kundtjänst för den tjänst man har. (Boxer, Banhof, T3, AllTele o.s.v.)

Fel på optokabel
Om du fått fel på själva optokabeln ska du kontakta Överkalix kommun / Data-IT avdelningen 0926-74000 (Skadad vid tapetsering, grävning o.s.v.)

INNAN NI GRÄVER!!! – Anmäl / Kontrollera på: http://ledningskollen.se